13 december 2012

Julmiddag med gamla kollegor

Igår var det dags för julmiddag med några gamla, men även nya, "kollegor". De flesta av oss jobbade tidigare tillsammans och ca 2/3 av oss jobbar fortfarande för företaget men de flesta som frilansare.

Det var ganska råkallt igår och därför kändes det allt annat än lockande att behöva åka till Camden där vi skulle träffas. Jag ville dock träffa gänget så det var bara att bita ihop och ge sig ut. Restaurangen där vi åt hette Rossopomodoro och är en renodlad pizza- och pastarestaurang...märkte jag när jag såg menyn. Det fanns hela 2 (!!) rätter, förutom några sallader då, som inte var pizza eller pasta så inte så stort utbud för mig.
Det mycket internationella gänget är samlat
Medan vi läste menyn beställde vi in en fördrink. Det var vår italienska kollega som föreslog den och innehåller prosecco och någonting annat. Mycket fräsch.
Många av förrätterna var LCHF-vänliga så där var det inget problem. Jag beställde gratinerad aubergine och mozzarellaost med tomatsås.
Till huvudrätt blev det stekt torsk med körsbärstomater och oliver. Tyvärr hade den ben i sig och är det något som får mig att tappa matlusten är det fiskben.
Summa summarum så var det en mycket trevlig kväll och man fick sig många goda skratt. Vi kom överens om att vi inte ska vänta 12 månader till nästa träff:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...