9 december 2012

Julgröt LCHF

Nu har jag avnjutit min julgrötsom blev hur god som helst. Jag kan verkligen rekommendera den och kommer att göra den fler gånger. Jag hittade recptet på den här bloggen.

Risgrynsgröt (LCHF) 

Ingredienser
1 påse Miracle Noodle Rice
1 dl grädde
1 dl mjölk (jag blandade 0,5 dl grädde och 0,5 dl vatten)
1 kanelstång
1 msk sötningsmedel (t.ex. stevia strö)

Gör så här
1. Skölj riset i kallt vatten i ca 15 sekunder.
2. Blanda ris, grädde, mjölk, kanelstång och stevia strö i en kastrull.
3. Låt blandningen koka på svag värme i ca 30 – 40 minuter, tills blandningen har blivit till en tjock gröt.
4. Njut!

2 kommentarer:

  1. Julgröten var säkert god, den saknar jag ibland. Försökte annars förgäves hitta ditt recept på lussekatter, men fann det inte fast jag använde det som sökord...

    SvaraRadera
  2. Jo, "kornen" har ju inte riskonsistens men smaken är det inget fel på och krämig blev den. Jag använde det här receptet på lussekatter: http://mariannslchf.se/lussekatter-lchf/ Smaklig spis!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...