3 december 2012

Helgen

Ny vecka och ny måndag som snart är till enda. Skönt, gillar inte måndagar. Här kommer några bilder från helgen som var hur trevlig som helst.

På lördag träffade jag som sagt Annika och vår första anhalt var Smollensky's på The Strand. De har happy hour mellan 17-20 varje dag och det var Annika och jag väldigt Happy för. Vi skippade deras goda drinkar och gick direkt på Proseccon som inte är så söt och mer lämplig när man äter LCHF. Dessutom tycker jag det känns festligare att dricka mousserat vin än cocktails.
Vi hade bokat bord till kl 19 på restaurangen Salieri, också den på The Strand. Ett glas Prosecco ingick i set menu-erbjudandet som vi utnyttjade och vi började känna som om vi hade nått gränsen för hur mycket Prosecco man kan dricka på en kväll:-) Maten var god, ingenting avancerat men allt smakade bra.
Jag tog en gammal hederlig räkcocktail till förrätt...
Och en hederlig stek till huvudrätt som var perfekt tillagad.
Till efterrätt nöjde jag mig med en dubbelespresso som såg mer ut som en fyrdubbel espresso

Lädersofforna var väldigt väldekorerade i 50-talstema.
På vägen mot bussen passerade vi den här restaurangen i Covent Garden med juldekorationer i överflöd, smakfullt dock. Nu minns jag inte vad den heter på rak arm men den är en av Londons äldsta restauranger. Dit ska jag gå någongång när jag vill spendera pengar för den är inte billig:-)
Igår sken solen från en klarblå himmel vilket innebär en perfekt dag för ett besök till Camden med Mia. Vi promenerade runt bland stånden och butikerna i ett par timmar tills vi blev hungriga och sökte rätt på en pub för hederlig engelsk husmanskost. Vi beställde båda grillad skinka med ägg och kokta grönsaker (istället för de obligatoriska franskisarna). Efter 15 min kom servitören och sa att de inte hade några ägg (?!). Hur kan en restaurang inte ha ägg??? Jag tänkte nästan säga åt honom att gå över gatan till närmaste Sainsburys och köp en förpackning, men jag bad om en extra skiva skinka istället. Det tog nästan 45 minuter att få vår enkla måltid (ett gäng gav till och med upp och gick ut) men den satt perfekt när den kom. De gav oss också lite coleslaw som plåster på såret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...