1 december 2012

Från German Market till Borough Market

Pust, är just hemkommen från lördagens Body Attack-pass. Kändes lite jobbigt men tror jag har lite känning av förkylning i kroppen. Mina förkylningar brukar normalt inte bli mer än "känningar" och sen försvinner den lika snabbt. Jag vet inte när jag hade ordentlig feber senast...kanske det var när jag hade lunginflammation när jag var 15. Jag är verkligen varje arbetsgivares dröm, är aldrig sjuk och borta från jobbet och brukar hamna att täcka för mina sjukligare kollegor:-)

Har nu ätit lunch och tar igen mig lite på soffan innan det blir dags att hoppa i duschen och piffa upp mig inför kvällens drinkar och middag, vi kan kalla det julmiddag, med Annika:-)

Här kommer lite bilder från torsdagen när Steve och jag var till den tyska julmarknaden på Southbank. Vi brukar gå varenda år för att få lite julstämning, det doftar ju så gott av brända mandlar, Gluhwein och crepes.  Jag rekommenderar ett besök. Vi kom dit vid 5-tiden och slapp trängseln som vi upplevt tidigare år.
London Eye i bakgrunden och en karusell i förgrunden.
När vi sett alla stånden två gånger så beslöt vi oss för att gå och äta på någon pub och vi vandrade runt lite i Waterloo för att hitta en pub där man kunde sitta. Det visade sig bli en liten mission impossible eftersom folk hade börjat lämna sina jobb och befolkat pubarna istället för en drink eller två innan det var dags att åka hem.

Vi gick och gick och tillslut befann vi oss i Southwark och Borough Market. På Borough High Street passerade vi en källarpub och beslöt oss för att gå dit. Det fanns inga lediga bord så det blev ingen middag där men Steve hittade en massa intressanta Ale som han inte druckit tidigare, så för honom blev det en glad kväll:-) Jag tycker inte om Ale men jag tycker om deras uppfinningsrika namn. De här två är bryggda i USA; Ein Stein (spelar både på geniet och det fakto att ett ölkrus med handtag kallas Stein på tyska och Ein är en/ett, så Ett ölkrus) och Steves absoluta favorit "Stone the crows" (Stena kråkorna).
Jag höll mig till rödvin och ett par glas Prosecco. De var inte snåla minsann utan fyllde glaset till bredden. I like:-)
När vi druckit klart belöt vi oss för att åka hem och äta middag på vår lokala indiska istället. För mig blev det Sheek kebab, dvs malt lammkött på spett, till förrätt...
och grillad kyckling på spett till huvudrätt...var planen ifallafall. Jag fick grillade marinerade räkor, och då hade jag till och med pekat på menyn vad jag ville ha. Restaurangen erbjöd sig att byta rätten eller ge oss något i kompensation men vi sade att det var ok, det var ju trots allt inget fel på smaken och jag hade inte lust att vänta ytterligare 15 min på att få min mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...