16 december 2012

Blixt och dunder

Här har vi just haft ett litet åskväder och nu står regnet som spön i backen. Jag har aldrig upplevt åska i december tidigare, och knappast Steve heller. +10 under ett par dagar och 0-gradigt före det brukar inte leda till åska.

Före väderomslaget tillbringade vi en solig och behaglig dag i Kingston. Steve behövde köpa några julklappar och jag hängde med som smakråd.

Vi kom in till Kingston vid 11 och då var det ganska behagligt med folk. Vi strosade runt i affärer och bland stånden på den lilla julmarknaden i centrum samt njöt av olika musiker och grupper som underhöll i nästan varje gathörn.

Den här mannen måste ha problem med regleringen av sin kroppstemperatur för det var verkligen inte shortsvärme.
En rockkör underhöll med lite modernare musik
Bäst tyckte jag nog om blåsorkestern som spelade äkta julmusik
Efter några timmars shoppande gick vi in på en pub för lunch. Jag beställde ägg och lövbiff och fick...ägg och lövbiff. Mer LCHF kan det knappast bli:-) Ägg innehåller alla vitaminer man behöver förutom C-vitamin men det fick jag av det tumnagelstora persiljabladet:-)
Steve gillar peppar men inte så här mycket. Halva pepparkaret tömdes över maten när toppen plötsligt föll av.
Eftersom jag har köpt alla julklappar så kunde jag fokusera på att köpa till mig själv:-). Jag hittade de här två halsbanden i ett av Kingstons varuhus. Båda har långa kedjor vilket jag gillar.
Avslutningsvis vill jag bara visa två av mina orkideer som börjat blomma. Jag har väntat länge på just de här två men nu verkar det ha lossnat i tid till jul. De här bara de första blommorna, de har massor av knoppar som väntar på att slå ut. Nu blommar alla mina 5 orkideer och ett par av dem har börjat skjuta nya blomstänglar. Länge blommar de också, vanligtvis 3-4 månader eller längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...