27 november 2012

Motion och hälsa

Hejsan, hoppas ni har haft en trevlig start på veckan. Imorgon är det lillördag och då är det bara uppåt och framåt. Måndagen startade med en rivstart arbetsmässigt så jag har jobbat hela dagarna, förutom min timme på gymet. Idag var det mördarpasset igen, Body Conditioning. Skulle man gå på hennes timmar varje dag skulle man vara tämligen vältränad, för det är full rulle från första minuten till sista, idag hann jag inte ens dricka ur min vattenflaska.

Här har vädret varit ganska värdelöst och Steve och jag har fått skjuta på det årliga besöket till den tyska julmarknaden på Southbank. Jag köper aldrig något men det är mysigt att gå där. Kanske på torsdag eller fredag.

Veckans middagar har varit ostfyllda (feta) kycklingbröst inlinade i bacon med kall sås på creme fraiche och curry. Igår åt jag det med ugnsrostad blomkål
Och ikväll blev det med gräddstekt savoykål
Efter gymet idag så köpte jag på mig diverse hälsosamma saker på Holland and Barret. De sålde organisk kokosnötsolja till halva priset så jag bunkrade upp med två burkar (ganska dyrt annars). Jag köpte också Magnesium- och D-vitamintillskott till halva priset, samt linfrön som jag brukar sätta i mina bröd. D-vitaminbrist är ju något som de flesta lider brist av och egentligen bord man äta mer än det rekommenderade värdet. Här kan ni läsa om D-vitaminets många hälsofördelar.
Fördelen med dessa tabletter är att de är jättesmå, ingen fara att de fastnar i halsen som de flesta andra tabletter. Jag tycker dock att det är VÄLDIGT onödigt med så stor burk för flugskitstora tabletter.
Nu blir det filmtajm, vi ska se Inception med Leonardo DiCaprio på DVD. Den fick 4 Oscar-statyetter så borde vara bra.

2 kommentarer:

  1. jag har fått D-vitamin i flytande form av min kinesiolog, 5 droppar motsvarar 2500IU som är flera hundra gånger det rekommenderade dagsbehovet. Men nu behövs det verkligen, i dessa gråa trista väder.

    SvaraRadera
  2. Hur smakar dropparna? D-vitamin är ju i princip bra för allt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...