2 november 2012

Korsdrag

Äntligen är fredagen här, så skönt.

Jag har just satt mig framför datorn igen efter en kort lunchpaus, dags för mera jobb. Min plan är att jag inte ska behöva jobba på helgen, fast det har jag planerat många gånger och det lyckas sällan:-) Orsaken är inte att jag har en deadline kl 9 på måndag morgon (det skulle jag aldrig acceptera), utan för att jag tycker att jag kan lika gärna jobba undan lite om jag ändå inte har något annat för händerna. Sånt är livet oftast för en egenföretagare, man kan sällan koppla bort jobbet.

Medan jag jobbar framför datorn målar Steve dörrarna vitaste vita. Det är otroligt hur snabbt dörrar gulnar och då röker vi inte. Eftersom vi målar dem med oljebaserad färg så stinker det som bara den och vi tvingas ha två fönster öppna för att få korsdrag. Skönt när det är under 10 grader utomhus, noooot, men det är bara att välja; sätta på sig en tjockare tröja eller ta en huvudvärkstablett.

Efter jobbet blir det after work med Mia inne i stan och det ser jag fram emot. Helgen kan börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...