18 november 2012

Energifylld dag

Vaknade i morse vid gott mod och full av energi. Steve åkte ner till sina föräldrar igår och kommer tillbaka på onsdag nästa vecka så jag har hela lägenheten för mig själv. Jag började med frukost och en dusch och sedan gjorde jag slag i saken och greppade färgpenseln och målade den sista dörren och två av dörrkarmarna. Jag har tröttnat på att se alla färgburkar som tornar upp sig i köket, för att inte tala om lukten av terpentin från burken där penslarna ligger och flyter. Imorgon ska jag försöka hinna med de sista dörrkarmarna och så är det projektet klart.
När jag måla klart för dagen gick jag ut i det vackra höstvädret och tog bussen till Notting Hill där jag vandrade bland stånden och butikerna på Portobello Road. Jag köpte inget men det var bara skönt att komma ut i friska luften.

Till middag blev det lite rester från smörgåstårtan, lax, tonfisk och hackad rödlök som jag blandade med majonnäs, creme fraiche. Jag fyllde sedan en wrap med "röran".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...