29 oktober 2012

Ny vecka

Sitter nyduschad och fräsch på soffan efter ett sent Zumba-pass. Det var inte den vanliga instruktören som drog ikväll så det var lite andra låtar och inte lika mycket fart som vanligt. Om jag säger att den asiatiska landsplågan Gangnam Style hörde till de bättre så tror jag att det säger allt:-).

Idag har det mest blivit jobb, som det alltid blir på måndagar när jag är någorlunda full av energi. Den brukar minska ju närmare helgen jag kommer så jag brukar jobba undan så mycket jag kan i början av veckan:-)

Jag märker att kroppen ännu försöker återhämta sig från lördagens kolhydratsfrossa för jag är hungrigare än vanligt, men inte sugen på något sött som tur är. Det är bara att ladda på med fett. Till middag var jag sugen på halloumi-ost så det blev sallad med stekt sådan, stekt salami, kokt ägg, några körsbärstomater, rödlök och gurka. För att höja mättnadsgraden så ringlade jag över olivolja och majonnäs. Salladen blev lika god som den såg ut.
Nu när det blir allt kallare så gäller det att klä sig varmt inomhus också för att så länge som möjligt undvika att slösa på den dyra elen. Idag hittade jag dessa supermjuka leggings på Uniqlo. Det är nog inget man tar på sig när man går till butiken men hemma fungerar de bra, jättevarma och sköna.
Idag har jag också hunnit baka några satser muffins. De är bra att ha i frysen. Först gjorde jag dessa kokosmuffins med hallon. De är de absolut godaste muffinsen jag vet. Jag bakade också de här men i muffinsform eftersom jag inte hade tillräckligt liten form. Jag ska smaka på dem imorgon och om de blir goda (smeten var god iallafall:-) så postar jag bild och recept imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...