24 oktober 2012

Måleri och målera

Idag har jag haft samma procedur som tidigare under veckan; jobb och gym på morgonen, sedan lunch och därefter målning av väggar. Idag målade vi andra varvet på två av väggarna så nu är de klara. Imorgon är det dags för det första varvet på de två sista väggarna och på fredag andra varvet och sedan återstår dörren som vi troligen målar på söndag. Nästa vecka är det dags för hallen och de andra dörrarna och sedan kan vi inte göra mer innan vi får golvet fixat. Sängkammaren behöver verkligen ny färg på väggarna men det är onödigt att börja flytta runt saker nu, lika bra att vänta tills vi ska riva ut den heltäckande mattan där och ändå måste flytta ut så mycket av sakerna som möjligt.

Ikväll gjorde jag en mycket enkel men god och mättande middag. Jag stekte vitkål och köttfärs och smaksatte med olika kryddor samt avrundade med en skvätt grädde. Innan jag åt strödde jag över riven ost och satte in tallriken i mikrovågsugnen tills osten smälte. Så otroligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...