17 oktober 2012

Dagens aktiviteter

Känns som det var evigheter sedan vi var i Italien, så snabbt vänjer man sig vid vardagen igen. Idag har jag jobbat undan det mesta för den här veckan, varit två gånger till gymet; först Tone and Tighten på morgonen och Body Attack på kvällen. Gillar verkligen intervallträning med snabb och bra musik.

Till lunch blev det lite ditt och datt, stekt vitkål och champinjoner med kyckling, en matsked creme fraiche, sambal oelek och andra kryddor. Gott och hot.
Eftersom jag inte alls var hungrig på kvällen så beslöt jag mig för att testa det "senaste" inom LCHF, kallat Bullet-kaffe, LCHF-kaffe eller fettkaffe - kärt barn har många namn och är garanterat mättande:-). Ingredienserna är 2 msk smör (saltat eller osaltat, beroende på vad man gillar), 2 msk kokosolja och 2 dl nybryggt kaffe. Mixa allt med en mixer och njut. Det smakade precis som mitt normala kaffe med grädde med en "touch" av kokos och var mycket fluffigare. Det kommer jag att göra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...