21 september 2012

Underbara fredag

Ååååh vad skönt, fredagen är här!!. Snart ska jag ta en paus från jobbandet och möta upp med Jenny på kaffe. Det finns ett par mysiga cafeer på väg mot Wandsworth station som jag aldrig provat, har alltid bråttom hem eller bort när jag passerar dem. Kul när man har kompisar som bor i närheten och kan vara lite mer impulsiv.

Filmen igår var riktigt bra, lite som om allt skedde på teater med kulisser etc men ändå inte. Se den!

Filmen tog slut vid niotiden och eftersom jag inte var jättehungrig så åt jag bara en LCHF-ostfralla och kaffe till mycket sen middag. Kaffet gör jag inte om eftersom jag inte lyckades somna förrän kl 3 på morgonen, hjärtat bultade i racerfart. Jag brukar inte påverkas nämnvärt av kaffe, men så tror jag inte att jag druckit kaffe så sent som kl. 21 tidigare heller.

Igår bokade jag äntligen mina flygbiljetter hem för julen. September låter kanske lite väl tidigt att boka julflyget men de bästa avgångarna går åt som smör i solsken så man måste vara snabb. Det är alltid pest och pina för speciellt returflygen går på helst huvudlösa tider, såvida man inte är beredd att betala över 300 pund tur-retur och det är jag inte. Fick vackert bita i det sura äpplet och ta ett returflyg som går 6.20 på morgonen från Vasa (veckan före fanns det avgångar kl 7 men de var slutsålda) som ligger 1 timmes bilresa från min by. Nå, får antingen försöka våldsgästa någon i Vasa eller ta taxi, kan inte be mina föräldrar att skjutsa mig så tidigt, det var illa nog när min brorsa skjutsade mig i somras, och då var det iallafall ljust kl 4 på morgonen.

4 kommentarer:

  1. Övernattningen är inget problem :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med fika i Wandsworth! Men du, om du inte vågar gå själv på BMF så haka på mig? Jag tränar i Clapham ibland det är väl inte så långt från dig? :)

    SvaraRadera
  3. Anna: Det skulle vara jättesnällt om det gick för sig.
    Sofia: Jo det skulle jag kunna göra. Är det i Clapham Common? Det tar väl ca 30 min med buss dit från Wandsworth.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp Clapham Common vid The Windmill pub. Första gången är gratis! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...