10 september 2012

Mina Stockholmsfynd

Tillbaka från min lilla storstadssemester. Vilken härlig helg i Stockholm jag har haft och vilket fint väder det var, även om temperaturen höll sig runt 15. Vi hade iallafall sol varje dag. Jag kommer att lägga upp bilderna därifrån i ett annat inlägg.

Nu är det vardagen som gäller igen med gym och hälsosam mat. Egentligen åt vi helt bra under helgen, det blev bara kanske lite mycket av vätskeintaget. När jag och Minna träffas så festar vi som vi gjorde när vi studerade på högskola i 20-årsåldern:-) Ränderna går aldrig ur, men det tar lite längre tid att återhämta sig. Mer om det sen.

Idag har jag återgått till min normala hälsosamma livsstil. Jag åt mina fröbröd till frukost men när det blev dags för lunch var jag fortfarande mätt, så vid halv 2 åt jag bara en skål med fullfet turkisk yoghurt, en skvätt grädde, hallon och frön. Den kommer jag att hålla mig mätt på mer än väl tills jag kommer tillbaka från mitt kiropraktorbesök ikväll.
Jag tänkte jag skulle visa upp mina fynd från Stockholm. Eftersom jag bara kunde ta 10 kg i mitt handbagage så fick jag tyvärr behärska mig lite vilket var synd, men bra för plånboken. När jag slutligen vägde väskan innan jag skulle åka från Minnas igår vägde den 9,9 kg, så inte så dåligt planerat.
Hittade det här fina fatet på Indiska. Perfekt att rada upp massor ljus på när det blir dags för höstmys.
Jag hittade också den här toppen på Vila. Den ser helt vanligt ut på framsidan men vänder man på steken så finns det en väl synlig dragkedja på ryggen. Snygg i all sin enkelhet.
Den här blusen i höstfärger hittade jag på Lindex. Jag hittar alltid något där nuförtiden.
Jag har ju sååå fååå jeans (;-)) så när jag såg de här jeggingsen på Vila så slog jag till. Även de här hade dragkedjan på baksidan, och dessutom hög midja, perfekt för mig.
Som kronan på verket köpte jag ett armband från SNÖ:s provutförsäljning som vi besökte på lördagen. De sålde bort smycken som provproducerats i ett litet antal och som man sedan bestämt sig för att inte massproducera. Fanns hur mycket snyggt som helst, och billigt.
Nu väntar jag på att Steve ska komma hem. Han ringde just och berättade att han varit och klippt sig. ÄNTLIGEN säger jag, har tjatat i ett halvår typ. Han ser exakt ut som en Östermalmsbrat med backslick när han inte klippt sig på ett tag. INTE ett utseende som jag tycker är snyggt, men han är uppenbarligen av annan åsikt:-). Få se nu hur det ser ut, om jag får skrida till verket med hårklippningsapparaten som Steve köpte efter förra frisörbesöket. Steves hår måste klippas med maskin i nacken för det är så fruktansvärt tjockt att man inte får ordentligt tag med bara sax vilket resulterar i ca 1 cm tofsar i nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...