3 september 2012

Förlängd sommar

Idag har det varit en jättefin dag, ca 25 grader och molnfritt. Jag har dock suttit inomhus och jobbat hela dagen förutom när jag gick till gymet på morgonen:-(. Nå, inte mycket att göra. Det lär ska vara fint väder hela veckan, och nästa också (om prognosen stämmer) så jag borde nog hinna lägga mig i parken några gånger ännu.

Steve kom hem från Belgien vid tretiden och både han och hans kompis såg helt slut ut när de kom in:-) Det hade varit jättevarmt i Belgien och dagarna hade varit långa med mycket körande fram och tillbaka till stället där cykeltävlingen hölls.

Om några dagar är det min tur att resa iväg för en långhelg till Stockholm. Det ska bli kul även om jag inte kan förvänta mig några 25 grader där, jag är nöjd sålänge det inte regnar.

Till lunch åt jag rester från gårdagen men ikväll blev det köttbullar gjorda på korvkött (man kan köpa färskt korvkött i tjocka "plastkorvar", praktiskt när man är lat). Till köttbullarna stekte jag strimlad vitkål i kokosolja och smaksatte med en skvätt grädde, creme fraiche och riven parmesanost och massor av svartpeppar. Jättegott och jag har så det räcker till imorgon också.

4 kommentarer:

  1. Vi har också haft fint väder här en tid, jag satt till och med ut i solen en stund idag och läste en bok. Hoppas Steve hade en trevlig resa och att din resa till Stockholm blir rolig. Jag får ännu vänta över en månad på vår resa dit, det är alltid kul att ha nåt att se fram emot..

    SvaraRadera
  2. Det är skönt när hösten inte kommer så snabbt, särskilt när juni och juli var så skit i England. Jodå, Steve hade haft en bra resa, ganska stressigt och VARMT, vilket som du vet inte är Steves favoritväder:-)

    Ska bli kul att åka iväg, får väl ta min tunna vinterjacka för min kompis sa att det kan vara kyligt på kvällarna. Kommer att kännas konstigt att ta vinterjacka när det är 25 här:-)

    SvaraRadera
  3. vi har inte ens börjat använda jacka här, och vi är längre norrut än Stockholm. Har de lika varmt i Sthlm som vi haft här på sistone, så klarar du dig nog med en tröja eller lättare höstjacka. Jag klarade mig med en poncho idag, varmt var det här. Trevlig resa!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för hjälpen, då blir det läderjackan. Det är bara italienare som klarar av att ha vinterjacka på och se svala ut när det är 25 grader. Man ser det ofta här i London:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...