25 augusti 2012

På irrfärd till Richmond

Trevlig lördag på er. För mig har det känts som söndag hela dagen eftersom det blev en riktig utekväll för mig och Steve igår. Vi som hade planerat att vara hemma vid kl. 20 kom inramlande genom dörren först vid halv 1-tiden på natten. Så det kan gå.

Det blev några drinkar igår men inte alltför många ändå och jag mådde prima när jag vaknade imorse och gick på mitt Body Attack-pass på gymet som vanligt efter lunch.

Eftermiddagen har spenderats inomhus eftersom vi har haft både ett rejält åskväder och ordentliga skurar med jämna mellanrum.

Här kommer lite bilder från igår.

Vår främsta plan för vår Richmond-resa var att besöka en golvaffär. När vi äntligen kom fram till affären höll de på att stänga så vi hann inte se en enda golvplanka:-(. Vi gick då runt i några affärer tills det var dags för middag. Vi testade en ganska ny restaurang, tror jag, som hette Moomba och som hade specialerbjudanden på två och tre rätter.
Jag åt terrin på kyckling, svamp och purjolök som var inlindad i parmaskinka till förrätt. Den var inte dålig alls, trots att jag inte är så förtjust i rätter med gele.

Till huvudrätt åt både Steve och jag escalope på gris. Av någon orsak glömde jag fota huvudrätten men det beror säkert på att jag blev så chockad när jag såg att köttet var panerat!!. Det stod det inget om i menyn. Varför måste engelsmän alltid gömma rätter i brödsmulor?! Jag gillar INTE panerade och fritterade rätter, har aldrig gjort det. Maten blir alldeles för flottig. Irriterad skrapade jag bort all panering och åt köttet.

Jag nöjde mig med en dubbelespresso efter maten men Steve tog efterrätt som var citronpaj. Jag smakade ett litet hörn och den måste ha varit den godaste citronpajen jag någonsin ätit, fyllningen var underbart len.
Mätta och någorlunda belåtna beslöt vi oss för att ta ett par drinkar på en ny bar/restaurang som tidigare varit belgisk bar/restaurang. Stället heter Pig's Ears Craft Beer Cellar. Normalt brukar ett ställe ändras fullständigt när det övertas av ny ägare men inte den här. Förutom att en av väggarna målats och menyn blivit mer engelsk så var allt sig likt. Till och med baren såg likadan ut. De serverar dessutom massor av spännande öl. Eftersom jag visste vi skulle hit efter middagen så beslöt jag mig för att spara mitt kolhydratkonto för en veteöl istället för efterrätt. Jag dricker ju öl väldigt sällan nuförtiden och när jag gör det ska det vara någonting speciellt, jag skulle aldrig dricka Stella eller något annat vanligt utan det måste vara något man inte hittar på varje pub.
Veteöl från ett bryggeri i Bristol. Steve blev förälskad i samma bryggeris Ale som han sade var det godaste han druckit. Därför stannade vi längre i baren än planerat:-).

Månne en medlem av ZZ Top?
Några drinkar senare var vi på väg mot tågstationen för att kolla när nästa tåg gick men när vi passerade studentpuben The Lot föreslog Steve att vi skulle ta en avstickare dit. Jag köper sällan cocktails, tycker de är för dyra plus att man dricker dem för snabbt, men här var de ganska billiga (därför är ju puben populär bland studeranden:-). Vi köpte först en drink med vodka, Tia Maria och diet coke som jag inte tyckte var någon höjdare. Sedan såg vi ett par tjejer som köpt var sin!? pitcher, dvs kanna med cocktail och drack rätt ur dem med sugrör (varför använda glas liksom) så då köpte vi också en sådan, men inte var sin:-)
Jag föredrog att använda glas.
När man hällt i sig så mycket vätska så måste man till toaletten förr eller senare. I engelska pubar och barer hittar man sällan toaletten på samma våning utan den ligger ofta i källaren eller på första våningen, men det här var lite överkurs. Seriously?!
Kvällen slutade med att vi tog bussen hem eftersom det inte gick några tåg som stannade i Wandsworth längre.

2 kommentarer:

  1. Och själv kunde jag leva på panerat och friterat:) Men krispigt måste det va! Märks att jag har en tråkig lördagkväll förresten så snabb som jag var att läsa ditt senaste inlägg. Fast det är nog helt okej ändå inbillar jag mig. Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Steve åt upp min panering så den var antagligen inte dum alls:-) Tur att det finns något ohälsosamt som jag gladeligen kan säga nej till. Äsch, man ska ha det lite tråkigt då och då så uppskattar men det roliga så mycket mer sen:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...