4 augusti 2012

Out and about i Clapham

Igår kväll mötte jag upp med Jenny i Clapham Junction för lite after work. Fast jag inte har ett "riktigt" kontor  att gå till vill jag fortfarande gå på after work för att insupa den slappa fredagsatmosfären. Vi gick till en bar som heter Babel som ligger på Notrhcote Road. Vi hade bara planerat att stanna där för ett par drinkar och sedan fortsätta men vi blev där hela kvällen. Så kan det gå:-)
Jag gillar deras inredning med en massa gammaldags lampor och växter som hänger upp och ned.
Drinkar gör en hungrig så Jenny beställde fransk potatis. Hon den lyckosten kan äta hur mycket hon vill. Jag hade ätit stekt savoykål och korv med en skvätt grädde till middag så jag höll mig mätt hela kvällen, annars hade jag säkert kastat mig över hennes potatisar också:-). Fett och protein är verkligen nyckeln till lång mättnad.
Mat- och drinkmenyerna på Babel är placerade i gamla böcker.
Vid 24-tiden knallade jag hem igen i den varma sommarkvällen. Jag hade bra musik i hörlurarna och skulle ha kunnat promenera hur långt som helst. Jenny stannade kvar lite längre för hon hade hittat ett intresseobjekt:-) Those were the days när man var singel. Jag hittade mitt intresseobjekt för sex år sedan och han är lika intressant fortfarande så jag kan inte klaga.

Om en timme är det dags för första Body Attack passet på 4 veckor. Ser faktiskt fram emot det. Det är verklig högintensiv träning med olika intervaller så nu får jag se hur mycket min kondis sjunkit under semestern. Det ultimata testet med andra ord. Ikväll åker Steve och jag in till city, först för lite shopping kanske och sedan på middag till Little Bay i Farringdon.

På tal om Steve så lyckades jag "förolämpa" honom för ett par dagar sedan genom att säga att äntligen börjar OS på allvar i och med friidrotten. Vaaaa, utropade han, är cykling inte riktig sport?! Han tar fortfarande upp det jag sa med jämna mellanrum och fnyser upprört:-)

3 kommentarer:

  1. Hahaa, intresseobjekt. Ja he va na! Looking good as always på foton här inne:) Kind Regards, Jenny the hot Finn. Ps. Jag ska snart börja använda mig av dina recept. Snart snart snart!

    SvaraRadera
  2. Du kan hälsa din Steve att såklart cykling är en riktig sport! :)

    SvaraRadera
  3. Jenny: Du blir ALLTID bra på foton, även de roliga:-)
    Sofia: Steve säger tack, äntligen en som förstår:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...