30 augusti 2012

Ettårsfirande

Idag firade vi att Jenny bott ett år i London. Vi firade med kaffe, och i Jennys fall kaka, på ett mysigt cafe i Covent Garden. Jenny hade också köpt ett ljus att sätta i kakan:-) Jag tyckte att det var en fantastisk ide, livet är så kul man gör det! Efteråt trängdes vi en stund med turisterna i Covent Garden och jag tog henne till den svenska godisaffären Sugar Sin. Hon hade aldrig varit där tidigare och den bristen i allmänbildningen måste ju åtgärdas:-)
När jag kom hem bakade jag LCHF-frukostbröd, ostfrallor och fröbröd, så nu har jag så jag står mig en tid. Jag tröttnar aldrig på hembakat LCHF-bröd, de mättar och smakar så jävla gott.

Måste förresten visa en bild på mina nya stretchjeans som jag köpte på Marks & Spencer av alla ställen. De är senapsgula, perfekt höstfärg, och kostade bara 22 pund. Dessutom har de hög midja vilket är perfekt för mig.

2 kommentarer:

  1. Kul idé med ljus i kakan! :) SugarSin är bra men jag undrar hur de går runt, hyran måste vara svindyr och hur mkt kan de få in på att sälja lösgodis egentligen? Hoppas de får vara kvar...

    Angående bröd. Jag har bakat eget glutenfritt som smakade PISS, kastade ut det till rävungarna på golfbanan som lyfte upp det för att sedan lämna det på gräset..
    Köpte sedan glutenfritt på en affär i Dulwich som tar in från WAG bakery i Brixton som är kända för sitt glutenfria koncept, blev även där så besviken. Man kanske får vänja sig vid att glutenfritt bröd aldrig smakar som vanligt bröd helt enkelt. Det enda som har varit gott var ett från Scandinavian Kitchen men det var såklart fullt av olika tillsatser och konstiga ämnen.

    SvaraRadera
  2. Gällande SugarSin, jo hoppas att de har tillräckligt mycket kunder för att få det att gå runt. Det var inte precis rusning när vi var där. De måste bara marknadsföra sig aggressivt helt enkelt så att folk vet att de finns.

    Var hittade du receptet till det glutenfria som du bakade? (hoppas inte på min blogg;-). Jag tycker att mina är sååå goda, speciellt de som bakas på kokos- och/eller mandelmjöl som blir hur saftiga som helst.

    Jag har alltid varit en riktig brödsnobb som inte skulle stoppa vad som helst i munnen, och aldrig de fyrkantiga "rostade bröden" de säljer i vanliga affärer. Sandwhichar tycker jag är det äckligaste som finns, som att äta tvättsvamp. Därför är jag så otroligt glad att jag hittat recept på spannmålsfria bröd som jag faktiskt tycker är godare än "vanligt" bröd. Ibland kan jag knappt somna för jag längtar så efter min bröd- och kaffefrukost, så "illa" är det:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...