6 augusti 2012

Brunt är gott

Så är en ny arbetsvecka här igen. Vart försvann helgen? Jag unnade mig dock att stiga upp kl 9 i morse och två timmar senare svettades jag på ett Body Combat-pass. Dags att börja leva med rutiner igen.

Vid fem hade jag tid hos min kiropraktor i Clapham Junction. Kiropraktorer verkar komma från samma släkte som tandläkare, frågar en massa frågor när man minst kan svara. Varje gång jag ska svara på en av kiropraktorn Emmas frågor trycker hon till och lungorna töms på luft och mitt svar blir mest ett flämtande.

Till middag festade Steve och jag till det med ribeye-stek som Steve fick laga till naturligtvis, han är expert på att steka kött. Jag åt ugnsrostad blomkål och stekt lök till, samt massor av hemlagat vitlökssmör.
Enfärgat men smaken var det inget fel på.

Nu är Steve ut och cyklar igen. Han funderade på att cykla två rundor till Richmond istället för sin vanliga en runda. Blir cirka 40 km. Han sa att han måste börja träna seriöst nu för att kunna vara med i nästa OS:-) Han påstod också att han med sin nuvarande kondis skulle kunna slå några av de som deltar i OS...som Cook-öarna, sa han efter en stunds funderande:-)

2 kommentarer:

  1. vem vet om vi får heja på Steve om fyra år i nästa OS, var det nu än sen blir. Klokt att börja träna nu redan, han kommer vara i toppskick tills dess ; )

    SvaraRadera
  2. Jo, med hans självförtroende så finns det ingen tvekan om att han kommer att vinna guld:-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...