24 juli 2012

Tisdag och allsång

Åh vilken härlig dag vi har haft idag, soligt och varmt precis hela dagen. När jag jobbat undan vid tolvtiden satte jag mig i solen med dagstidning, veckotidning och bok och njöt i flera timmar så nu är jag fräscht rödbrun igen. Man måste passa på att lapa D-vitamin när tillfället bjuds.

Vid 18-tiden loggade jag ut, tog på mig träningskläderna och gav mig ut på en löptur. Idag gick det lättare att andas men den här gången var benen stela som pinnar. De är inte vana att nöta landsvägar kilometer efter kilometer så gårdagen blev en chock för dem. Inte hade jag överdrivit stretchningen heller. Jag tvingade mig iallafall att springa 30 min non-stop innan jag gick några hundra meter. Idag sprang jag också en ny runda eftersom Magnus, min brorsa, hade cyklat på skogsvägen jag sprang igår för att ta lite naturfoton tidigare under dagen och nästan cyklat över en orm som ringlade sig över vägen. Eftersom jag inte hade lust att springa i gummistövlar så valde jag en runda där man lättare kunde se eventuella ormar.

Nu har vi ätit en lätt middag, grillad korv och coleslaw. Coleslaw är alltid gott men den är fan i mig som bäst nu när man kan använda sommarens vitkålsskörd. Så krispig.

Nu sitter vi och kollar på Allsång på Skansen. Ikväll är det ett specialprogram med Tomas Ledin efteråt eftersom han firar 40 år som artist. Jag sa åt morsan igår att den mannen blir bara snyggare för varje år. Snacka om att åldras med stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...