15 juli 2012

Semesteraktiviteter

Idag har det varit riktigt härligt väder, växlande molnighet och lite över 20 grader, jag kunde till och med sola en timme.

Igår kom min yngsta bror Magnus, som normalt bor i Bergen, också hem. Jag, Steve och morsan åkte till Vasa för att hämta honom till flyget. Vi hann också med lite reashopping medan vi väntade på att han skulle anlända. Jag hittade en vit topp på Indiska och en blå klänning på KappAhl. Ibland har man flax. Jag brukar normalt aldrig hitta något på KappAhl men jag tror de har försökt piffa upp sina designer.

Eftersom morsan inte ville köra i stan så körde jag hela vägen och när vi körde till flytfältet via motorvägen stötte vi på en duvkamikaze. Den spatserade helt lugnt över vägen när jag kom i 120 km/h så det fanns ingen chans att jag skulle hinna bromsa eller väja så jag styrde rakt på för minsta möjliga skada på bilen. Det hördes en duns under bilen och dunen flög åt alla håll bakom oss. Det verkade emellertid inte ha blivit någon skada på bilen, men så har jag inte kollat under den heller:-)

När vi kom hem igen hade min andra bror, Owe och hans fru Anna och deras söta och glada dotter Sara precis anlänt på väg till sommarstugan. Det var jättekul att se dem alla igen och vi hann både fika och äta middag tillsammans innan det var dags för dem att åka vidare.

Senare på kvällen ställde sig farsan med mixern och blandade jättegoda Mojito-drinkar. Morsan och farsan odlar egen mynta så drinkarna blev hur läskande som helst.
Vi skålade också in sommaren i Prosecco...
Kunde inte hålla mig från att köpa den här vackra flaskan när jag såg den på Heathrow. Köpte den i julas också.
Idag åkte jag och Steve till grannbyn där det pågick en liten segeltävling med hembyggda träbåtar. Farsan deltog som barlast med en bybo. Det var ganska få deltagare och vinden var väl inte det bästa men de kom tillslut i land efter att ha skvalpat runt i stiltje i en halv timme.
Det blir mycket fisk när man är hemma på sommaren. Och är det inte fisk så är det grillat. Igår köpte vi rökt böckling i Vasa så att Steve skulle få smaka.
Jag gjorde också fräsch limepaj i glas till efterrätt. Efterrätten innehåller ett antal moment men den är värd "besväret". Alla tog om så det är uppenbarligen inte bara jag och Steve som gillar den:-).
Nu har Steve och jag precis kommit hem efter en promenad genom byn. Det var helt stiltje på sjön och bromsarna drogs som flugor till socker genast man stannade upp, men bara man höll god fart så var det hur skönt som helst. ÄLSKAR lukten av kornfält, det är sommar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...