12 juli 2012

Momo

Hemma igen efter middag på vår nepalesiska restaurang, Kathmandu Valley. Mycket god mat som vanligt men servicen var lite långsam eftersom folk ringde och beställde hemleverans non-stop och det var bara en person som skötte allt. Ingen ville gå ut i regnet utom Steve och jag.

Det här är främst en restaurang man beställer hem ifrån, inte besöker, eftersom den saknar atmosfär nästan helt. Jag är dock inte mycket för take-away, antingen gör jag maten själv eller så går vi ut. Om jag ska betala för att någon gör min mat så tänker jag äta den i restaurangen också.
Jag älskar deras dumplings som kallas Momo och som doppas i en tjock currysås. Underbara.
Min senaste favoriträtt på indiska restauranger är shish kebab, dvs malet kött av lamm som grillats på spett. Det blev också min huvudrätt den här gången, tillsammans med tre sidorätter som jag delade med Steve. Jag fick fyra låååånga "lammkorvar". Orkade äta tre men sen var det stopp. Tänk om jag skulle ha ätit ris och naan-bröd också, jag skulle ha exploderat. Saknar inte kolhydraterna alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...