11 juli 2012

Helkväll i Wimbledon

Har börjat hämta mig efter gårdagens blöta kväll i Wimbledon med Carola.

Vi började iallfall med en god middag på Coal Grill & Bar.
Pate på menyn, då är valet enkelt för mig. Det här var ankpate, något som jag aldrig testat förut. Lite starkare i smaken än kycklinglever.
Lövbiffen med vitlökssmör var underbart mör. Jag fick byta ut de obligatoriska franskisarna mot gröna bönor utan problem. Vi hoppade över efterrätten och gick direkt på drinkarna eftersom det var happy hour. Drinkar innehåller massor av kolhydrater så det var onödigt att gå överstyr med en söt efterrätt också.
Cosmopolitan
Moo Moo. Rött verkade bli kvällens färg

Efter restaurangen fortsatte vi till ett salsaställe där man kan lära sig dansa salsa varje tisdag. Vi nöjde oss med att titta på. Jag gick en salsakurs när jag bodde i Helsingfors och det var skitkul. Det är dock viktigt att man har en partner som kan dansa i takt, min kunde det inte. Det var en njutning varje gång man fick chans att dansa med den manliga läraren som både kunde föra OCH dansa i takt.
Partners in crime. Här har vi fått lite under västen men tyckte ändå att det var en bra ide att beställa en jug med cocktail en halv timme innan de stängde:-) Vi gick för Dark N Stormy för den innehåll ginger beer som är så otroligt gott.
Jag kom hem efter tolv och stupade direkt i säng. Jag hade jobbat undan alla jobb på dagen så att jag skulle kunde sova ruset av mig. Stackars Carola måste stiga upp halv 8 för att ta sina barn till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...