22 juli 2012

Avsked

Idag åkte Steve hem till London igen så nu känns det lite tomt:-( Jag skjutsade honom till flyget i Vasa och efter 30 minuters körning kom han på att han glömt plånboken. Suck. Jag sade åt honom att vi inte hinner till flyget om jag måste vända så jag erbjöd honom att låna mitt engelska bankkort och vi kunde fortsätta färden. Tur att jag har behållit mitt finska bankkonto, bankkort OCH har pengar på banken:-) Att män ska ha så svårt med minnet. Innan vi åkte frågade jag om han hade passet och "piljetterna" med sig men glömde nämna  plånboken. Trodde inte att det behövdes.

När jag tagit avsked av gubben min så åkte jag och hälsade på min kompis Beatrice några timmar som bor precis utanför Vasa. Riksåttan är så otroligt tråkig väg att man måste ta pitstop för att klara av den. Det hjälper inte att den är översållad med trafikövervakningskameror som tvingar en att krypa fram i 80 nästan hela vägen trots att den till stora delar är spikrak.

2 kommentarer:

  1. ja se karlar och deras minne...Krister hade en gång glömt ta med sig sitt bankkort när vi besökte London...tack o lov hade jag mitt med mig samt kontanter..men det blev inte mycket shopping för hans del den gången. Kanske de nån gång lär sig...

    SvaraRadera
  2. Och när jag sade åt honom kvällen före att han skulle kunna börja packa så att det inte skulle bli så stressigt sen på söndag så blev han irriterad. Där ser man sen hur det går:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...