6 juni 2012

Semestermiddag och -drink

Sedan många år har jag som tradition att gå ut och äta gott och ta ett par drinkar dagen före jag ska åka på semester. Jag tycker det är ett bra sätt att varva ner och komma i "semesterstämning". Nu kommer ju inte Steve att följa med mig till Berlin imorgon men han fick följa med på min "nedvarvningsmiddag" iallafall. Det känns säkert lite som semester för honom också när han har lägenheten för sig själv några dagar:-D

Efter jobb och två pass på gymet gick vi till vår lokala indiska för en brakmåltid nedsköljd med gott italienskt Montepulicano-vin. Eftersom vi inte längre (och speciellt jag) äter ris eller bröd till våra indiska rätter så blir vi inte övermätta längre utan nöjda. Dvs. vi blir behagligt mätta utan att känna oss som spärrballonger. Därför kunde vi också fortsätta till vår lokala pub Brewers Inn efter middagen där jag njöt av två glas Prosecco och Steve två Cappuccino?! Men som sagt, bättre att dricka cappuccino än öl om man ska se på kolhydraterna.

Imorgon flyger jag som sagt till Berlin. Min otroligt snälla kompis Thad, som studerar i Berlin för tillfället, erbjöd sig att möta mig på Schönefeld-flygfältet på eftermiddagen. Min (res)kompis Svanhild flyger från Birmingham men har fått sitt Lufthansa-flyg ändrat ett par gånger och anländer först efter 22 på kvällen (mot tidigare kl 17 på kvällen)!! Jag flyger Easyjet men min tidtabell har inte ändrats alls. Konstigt. Man kunde ju tycka att ett tyskt flygbolag skulle få bättre tider i Tyskland än ett engelskt lågprisbolag.

Vi ska bo i en lägenhet ganska nära Oranienburgerstrasse som ligger i centrala Berlin. Det är faktiskt ofta billigare att hyra en lägenhet än hotellrum. Vädret lär ligga över 20 grader varje dag, med inslag av regnskurar. Det stör mig inte sålänge det är varmt. Ska bli så kul med lite semester.

Förresten så fick vi vår nya madrass idag. Vi blev lovade när vi köpte madrassen att den skulle levereras mellan kl 10 och 13. Kl 13.40 ringde de oss och frågade var vår dörr fanns (den ligger inte helt logiskt). Steve tittade ut genom fönstret och såg när deras vita van backade in på vår gårdsplan, bara för att åka iväg igen en 30 sekunder senare. Efter ytterligare fem minuter ringer de och säger att de upptäckte att de hade fel madrass med sig och måste åka tillbaka till affären för att byta. De sade att de skulle vara tillbaka om 20 minuter. Affären ligger i Fulham och Steve förstod att det inte skulle finnas nån chans att de skulle kunna åka dit och tillbaka på 20 minuter. Mycket riktigt, de återvände 1,5 timmar senare. Suck säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...