30 juni 2012

Om Steve själv får välja

Ah, dagens gymbesök är avklarat, nu kan jag fläska ut mig med gott samvete:-). Före jag gick till gymet hade vi emellertid haft besök av två golvläggningsfirmor som kom och kollade vad vi ville ha gjort, tog mått osv. De skulle skicka sina offerter nästa vecka (om de beslutar sig för att vara intresserade). Jag misstänker dock att de kommer att vara för dyra för oss.

En av killarna hette föresten Jussi i förnamn så jag antar att hans morsa måste vara finsk (han har engelskt efternamn). Han hade dessutom mörbklont/musfärgat hår som man sällan ser i det här landet men massor av i Finland:-). Jag vågade dock inte fråga.

Frågade Steve idag vad vi skulle göra till middag och svaret kom utan betänketid, räksmörgåsar:-) Hans smaklökar har blivit allt mer nordiska. Sainsburys har också äntligen tagit in räkor med skal. De har såååå mycket mer smak än färdigskalade. När jag var och shoppade mat efter gymet hittade jag till och med räkpaket till halva priset på reahyllan vilket inte förvånade mig alls, de flesta i det här landet vill ha lättlagad mat, så oskalade räkor går bort genast. Perfekt, då blir det mer över till oss:-)
Räkor, majonnäs, dill och ägg, resten av ingredienserna hade vi hemma.

Ett annat matinköp som jag gjorde idag var saltgurka. Jag har två olika pålägg på mina frukostsmörgåsar, smör, ost, medwurst och gurka på den ena och smör, leverpate och saltgurka på den andra. Ombyte förnöjer. Jag åt upp den sista av Steves saltgurkor i veckan och behövde köpa mer. Jag gick först till den normala hyllan med saltgurka, men när jag läste i innehållsförteckningen fanns det alldeles för mycket socker i gurklaken men fick istället den smarta iden att kolla i den polska hyllan. Deras saltgurka hade inget tillsatt socker så det blev polsk saltgurka.
Ikväll var planerna att träffa en kompis och hennes pojkvän i Hammersmith men det visade sig att det skulle bli lite dåligt med tid på grund av hennes sons födelsedagskalas och tillhörande "sleepover" så vi flyttade till nästa fredag. Så, nu är lördagen helt oplanerad, booring. Jag tror nog jag ska tvinga ut Steve på ett par drinkar. Sitter ju hemma nästan hela dagarna så om inte tidgare under veckan, så senast på helgen vill jag se folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...