30 juni 2012

I väntan på

Sitter och väntar på att sammandraget av dagens Tour de France-lopp ska ta slut så att vi kan gå ut på några drinkar. Steve såg på största delen av det direktsända loppet idag men råkade missa de sista 15 min så nu måste han absolut se hela det timslånga sammandraget. Suck. Och det här kommer att pågå i 3 veckor! Nå, bättre än biljard iallafall för det är plågsamt att följa. Som en i publiken sa en gång under en extra händelselös match, "It is like watching paint dry".

Nu har vi njutit av våra räksmörgåsar och Steve fick lära sig skala räkor. Han frågade först om jag kunde skala åt honom men där fick han ett bestämt nej. Han har två händer så det är bara att använda dem:-)
Dags att börja skala.
Dags att börja njuta, jag på ett av mina LCHF-bröd. Perfekt LCHF-mat förresten. Steve höll med mig om att räkor som man köper i sina skal smakar mycket mer och bättre än färdigskalade så det här kommer att bli vår nya melodi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...