4 juni 2012

Drottningfirande

Glad måndag alla! Här är det helgdag och det har faktiskt känts lite som en söndag, dvs. halvt deprimerande. Jag har dock jobbat och gymat som normalt eftersom morgonklasserna fortfarande hölls på mitt gym. Det innebar att det var tredubbelt fler människor på mitt Body Combat-pass än normalt:-(

Igår "firade" vi drottningen i en bar på 29:e våningen av Millbank Tower vid Themsen. Det var en engångsföreteelse så vi beslutade oss för nappa på Groupon-erbjudandet. Varken jag eller Steve kände oss emellertid alltför motiverade att ge oss ut i kylan och regnet, men eftersom vi redan hade betalat för biljetterna så var det bara att bita i det sura äpplet och ge sig ut.
Trots det regniga vädret hade vi mycket bra utsikt över London och det var nog den bästa delen av kvällen. Det kändes, som Steve så perfekt beskrev det, som om man befann sig på en födelsedagsfest där man inte kände en enda själ. Biljetten innehöll, förutom utsikten, ett glas med Pimms (svagt) och en hamburgare (som jag bara åt köttet och salladen av) samt canapeer. Inget som jag skulle ha betalat 75 pund för vilket var originalpriset (eller det påstod de iallafall). Det hade nog varit roligare om man varit en stor grupp.

Vid halv tiotiden hade vi sett tillräckligt av utsikten och tog bussen hem i hällregnet. Nå, nu har vi testat på det, man vet aldrig förrän man testar.
Endast hälften av Londons högsta byggnad (uppe i det högra hörnet) syntes bland regnmolnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...