22 maj 2012

Eurovisionssemifinal

Har just kollat på semifinalen i Eurovisionsschlagerfestivalen (jisses vilket långt ord). Missade tyvärr de tre första låtarna innan jag som av en slump hittade sändningen på BBC3, jag trodde den skulle visas på BBC1, men sedan tittade jag troget. Finlands bidrag var helt ok, ingen vinnare dock. Jag tyckte dock att hon sjöng på lite konstig finlandssvenska, är hennes modersmål månne finska? Här i England kallade kommentorerna henne för Pija och hade lite kul åt att hon uppenbarligen burit samma gröna klänning hela veckan. Ger lite fattigt uttryck, kunde inte YLE ha gett henne en klädbudget?! På lördag blir det Eurovisionsmiddag hemma hos mig för några kompisar. Har redan utarbetat menyn och köpt hälften av ingredienserna:-)

Annars har jag bara jobbat och tränat idag, både på gym och genom att gå på promenad i det vackra vädret. Efter så många veckor av skitväder är min kropp utsvulten på D-vitamin. När det är sådant här väder skulle jag kunna sitta i en beer garden från morgon till kväll och njuta av vädret och en kall drink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...