24 maj 2012

Ditt och datt

Sitter och tittar på den andra semifinalen i Eurovisionsschlagerfestivalen medan en sats fröknäcke gräddar i ugnen. Så enkelt att göra, det tar inte mer än 5 minuter att röra ihop alla ingredienser, och så mycket godare än vanligt knäckebröd tycker jag. Fröknäcket ska jag sedan använda till förrätten på lördagens middag.

Här fortsätter värmen, liksom i resten av Europa tror jag. Jag jobbade undan som en iller i morse, gick på Pilates, åt lunch, jobbade lite till och sedan tog jag handduk, solskydd och tidningar och gick ut i parken i ett par timmar. Det tror jag kommer att bli den här veckans melodi och när det blir sämre väder igen borde till och med jag ha fått en snygg färg.
Idag festade jag till det med att tina upp en kopp med memma till efterrätt och snipp, snapp, snut så var den memman slut. Nä, inte riktigt, har ännu ett antal koppar i frysen:-)
Måste bara visa en bild på min livsglada julstjärna. Normalt brukar det återstå två blad i toppen två veckor efter jul men den här har livsvilja som få, den får till och med skott. Inte kan man slänga bort ett sånt här praktexemplar.
Imorgon ska jag åka in tidigt till Westminster och Chelsea hospital i Fulham och ta ännu ett blodprov inför mitt besök på Lipid-kliniken i mitten av juni. Jobbigt att behöva kuska dit. Jag har också fått föra en tre dagars matdagbok. Få se vad de tycker när jag bara har ätit två gånger per dag. Jag gör ju periodisk fasta 4-5 dagar i veckan och hinner inte, eller bryr mig inte om att, äta fler gånger eftersom jag inte är hungrig mellan de två målen. De kommer säkert också att vara funderade över att det inte finns något ris, bröd, potatis eller pasta i min dagbok:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...