9 maj 2012

Bordsskick, eller avsaknad därav

Sitter och tar det lugnt i soffan medan Steve gör middagen. Skönt att slippa ansvaret för engångsskull. Det blir lax med sparris, fänkål och kål och citron... Få se hur slutresultatet blir för han använder aldrig recept. Gott eller inte så kommer jag nog att berömma honom så att han tar hand om matlagningen igen:-)

Idag provade jag älgsalamin som mina föräldrar hade med sig. Jag skar den i tunna skivor och åt som pålägg på en LCHF-ostfralla. Mycket gott kött måste jag säga. Mer älgar i korv:-)
I morse fick jag höra om gårdagens födelsedagsmiddag på "vår" indiska restaurang, Palace Spice. Det hade varit en mycket "geggig" historia. Steve berättade att födelsedagsbarnet (som hade varit ganska rund under fötterna när de kom dit) hade ätit som en tvååring med lika mycket mat på den stärkta vita bordsduken som i magen. Steve hade skämts ögonen av sig och fått säga till födelsedagsbarnet på skarpen att skärpa sig eller så... Killen hade också när han bett om mera Coca Cola beodrat "Coke here!", inget please där inte och dessutom hade han med hög röst deklarerat att han vill ha mat nu när han tyckte att det tog lite väl länge att få in rätterna. Jisses, de var faktiskt 8 personer, så snabbt kommer inte maten. Steve hade bett huvudservitören om ursäkt efteråt. I morse när "födelsebarnet" ringde så hade Steve gett honom en liten utskällning och sagt att det kanske inte är så viktigt med ett bra bordsskick på KFC eller McDonalds men  på en proper restaurang spelar det faktiskt roll. Killen hade då medgett att han kanske inte hade betett sig korrekt, vilket Steve sa aldrig sker. Jag kan tänka mig att han fått en avhyvling av sin flickvän efteråt som också satt och skämdes under middagen:-)
Här är förresten resultatet efter Steves skapande i köket, lax med ägg:-) Det smakade inte dumt alls, kanske lite väl mycket citron men annars ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...