22 april 2012

Söndag i Camden

Vädret har faktiskt hållit sig i "skinnet" den här helgen. Det har inte kommit en droppe med regn och vi har också fått se blå himmel.

Idag hade jag bestämt mig för att åka in till Camden och bara ströva runt samt besöka en affär med söta klänningar som jag under tidigare besök men aldrig orkat utforska närmare.

Jag steg upp redan kl 9, gjorde mig i ordning och kl 10 var jag ute genom dörren. Men om jag hade trott att Camden skulle vara lugnare före kl 12 så hade jag fel, det fanns massor av irriterande grupper med spanska och italienska turister stod i vägen överallt.
Mot Camden
Det finns många stånd som säljer grejer med bilder av London. Snyggt men inget jag skulle vilja ha på väggen, för turistigt.

En Beefeater som stigit av vid fel tunnelbanestation eller en Town Crier. En Town Crier brukade på 1500-1800-talet ropa ut de senaste nyheterna till stadsinnevånare som inte kunde läsa. Med tanke på den alarmerande ökningen av ungdomar i London som inte kan läsa när de slutar skolan så kanske det är dags att införa dem igen.
Efter ett par timmar i Camden, där jag köpte två klänningar (se nere), tog jag tuben till Covent Garden och den svenska godisaffären Sugar Sin. Jag skulle ju egentligen inte äta godis, speciellt nu när jag gått ned 1,3 kg sedan i onsdags med min periodiska fasta och låg på 59,7 kg i morse. Jag vill ligga under 60 och gärna fluktuera mellan 58-60, inte 60-62. No, anyway, jag köpte inte ens 50 g och mest salmiak som jag ändå inte kan äta många bitar av i gången. Det finns mycket svenskt och finskt godis att välja mellan och jag rekommenderar ett besök.
Här är mina Camdenfynd, två klänningar. Den grå med vita och lila volanger köpte jag för 20 pund (hade kostat 32). Kommer att passa perfekt med ett par tights under.

Den naturvita spetsklänningen var några pund dyrare men för söt för att motstå. Är normalt inte mycekt för gulligullkläder men igen kan den kombineras med tights och läderjacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...