9 april 2012

Sista dagen på påsken

Så var påskhelgen över och här i London slutade den med regn och rusk precis hela dan. Kl 1 tog jag mig iallafall till gymet för 45 min som blev till 1 timmes Zumba då instruktören inte kunde få nog:-)

Efter gymet var jag hungrig som en varg. Jag hade planerat att testa ett recept på kycklingpaj och instruerade Steve att köpa och steka kycklingbröst ugnen tills jag kom hem för att snabba på processen. Pajen blev underbart god, som tacopajen men med kyckling, bacon och curry. Receptet kommer som så många andra från Anna Hallens kokbok LCHF-för kvinnor. Jag postar receptet imorgon.

Eftersom vi satt hemma och ugglade hela dagen igår så vägrade jag göra det ikväll, trots regn, så efter middagen, som för mig blev stekt korv med blomkålsrisotto...
vandrade vi iväg till den mysiga puben "Cat's back" som ligger vid Themsen. Det var iallafall vad vi planerade. När vi kom fram såg vi en skylt i fönstret som berättade att puben bytt ägare och att de höll på att renovera som bäst. Vi var inte alltför glada över den nyheten eftersom puben var mysig som den var, speciellt på vintern när de eldade äkta ved i den öppna spisen. Well, iallafall kommer den att fortsätta att vara en pub och inte omvandlas till bostäder som ofta sker nuförtiden.

Det var bara att fortsätta till grannpuben där vi möttes av den här synen, en del av taket som hade fallit ned.Jag fick iallafall min drink.När vi druckit upp drinkarna beslöt vi oss för att prova på en annan pub som vi aldrig besökt tidigare då den sett så ovälkommande ut med sin svartmålade fasad och tråkiga namn, Grand Union, inte ett typiskt pubnamn precies. Vi blev dock positivt överraskade när vi kom in eftersom det var hur mysigt som helst med murriga tapeter, tavlor på väggarna och gammaldags soffor. Ibland kan skenet verkligen bedra. Hit kommer vi att gå igen.

2 kommentarer:

  1. Ja, kycklingpajen från Anna Hallén är jättegod. Jag har inte lagat den själv men blivit bjuden på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle lätt kunna äta den varje dag i två veckor tror jag:-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...