19 april 2012

Italiensk toppservice

Igår träffade jag bästa Suss på middag efter jobbet. Som vanligt hade det gått typ en månad sedan vi träffades senast och mycket hade hunnit hända. Alltså vart försvinner tiden?!. Vi gick till en italiensk restaurang som Suss kände till och var nyfiken på att testa, Sartoria. Den ligger bara ett stenkast från Regent Street.

Restaurangen var elegans personifierad. Mysiga oljelampor på varje bord, vita stärkta dukar och supereffektiv service. Servitörerna surrade som flugor omkring oss, var och en med sin egen uppgift. Jag skyller på att det var Suss som flirtade med dem:-) När vi satt oss och jag skulle börja berätta om min Ilfracombe-resa fick jag börja om fyra gånger. Först kom en servitör som frågade om vi ville ha vatten, två minuter senare en annan som kom med två flaskor med olivolja som vi skulle välja mellan till vårt bröd, sedan en tredje som serverade brödet och slutligen den fjärde som tog upp våra beställningar. Servicen var inte irriterande, bara underhållande:-) När vi beställt och fått vårt vin så lugnade det ner sig i 20 minuter tills förrätten kom.

Vi beställde från en ganska begränsad specialmeny men allt som serverades var gott. Till efterrätt valde vi att dela på en ostbricka och det var ingen ostbricka som helst, nejdå, de hade en "ostvagn" med 15 stinkande ostar som de rullade fram till bordet varifrån man kunde beställa önskat antal och typ av ostar. När vi gjort vårt ostval, absolut ingen getost (som tur är är både Suss och jag överns där) inleddes en minutiös och noggrann portionering av osten på en träbricka. Skynda långsamt säger jag bara:-)
Osten var fantastiskt god. Vi provade också på tryffelost som jag aldrig ätit tidigare. Den var hur krämig som helst.

Notan presenterades på en kudde.
En riktigt bra restaurang, speciellt servicen som var en upplevelse i sig:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...