22 april 2012

Indisk middag med lite extra

Steve är hemma igen efter sin helg med grabbarna i Amsterdam. Ingen av oss orkade ställa sig vid spisen och kocka middag så vi gick till vår lokala indiska, Masala Kitchen, som gör bra mat, för att vara indisk. Den är inte speciellt dyr heller.
Den enda gången jag äter lamm är om den kommer i form av en välkryddad korv eller här, mald, välkryddad och grillad. Det verkar ta bort den mesta ullsmaken.
Till huvudrätt blev det grillad och kryddstark (enligt mig) lax. Vi beställde också två sidorätter, en med spenat och en med aubergine. Det är konstigt, fast jag inte längre äter bröd eller ris så mättar indisk mat något otroligt.

Jag tog bara kaffe till efterrätt men Steve valde glass med saffran och pistagenöt som serverades i den här vackra keramikburken. Vi fick till och med ta den med oss hem.
Men inte nog med det, när vi skulle betala frågade de om vi ville ha en "complimentary drink", eller gratis sprit för att säga som det var. I den här landen får man oftast gratis grejer om man är en trogen kund, men så trogna är vi inte, vi går dit kanske varannan månad. Iallafall, som finne säger man inte nej till gratis sprit så jag tittade snabbt igenom drinkmenyn: whiskey - aldrig, konjak - kommer inte på fråga, gin - nej, tillslut valde jag ren vodka som serverades med is. Steve valde Southern Comfort. Huh, senast jag drack ren vodka gick jag på Svenska Handelshögskolan, inte lätt att få ned rått men med lite viljestyrka gick den ner:-)

När vi kom ut ur restaurangen hade det börjat regna och nu sitter vi under var sin filt och huttrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...