20 april 2012

En regnig arbetsvecka till ända

I morse steg jag upp till det här:
Nu är det tillbaka till det här:
Jag släpade mig iallafall ut vid tretiden för en timme på gymmet. Det finns inga gympass som intresserar mig på fredagar så istället ställde jag mig på löpbandet. Jag tycker det är utråkigt att jogga men jag tänkte jag skulle testa hur länge jag skulle orka springa non-stop, eller tills jag blev uttråkad, beroende på vad som skedde först. Senast jag var på joggingrunda var förra sommaren hemma i Finland då det inte precis kryllar av gym i min lilla by och någon motion måste man ju försöka få.

Idag sprang jag till jag nådde 5 km-strecket och det sprang jag på exakt 37 minuter. Säkert inte så snabbt men jag fokuserade på att kunna springa hela tiden istället för att springa snabbt. Jag ökade farten den sista kilometern. Jag skulle ha kunnat springa längre men jag hade helt enkelt inte lust:-) Det bevisade iallafall att mina olika pass tränar uthålligheten också.

Efter duschen på gymet gick jag till Boots och shoppade loss, två flaskor gingerbeer (inte öl trots namnet) och tre läppomadan. Syns det att jag är beroende av läppfett?!
Förutom att jobba och gå på gym så har jag också gått en runda med dammsugaren så nu är jag beredd att ta helg. 

Steve är i Amsterdam den här helgen. Han åkte med två kompisar varav en av dem fyller 40 om ett par veckor och det var han som ville göra något speciellt för att fira. Steve har varit flera gånger i Amsterdam men det är första gången för kompisen.
 
Precis när Steve hade åkt till flyget igår anlände 10 lådor med produkter som han säljer på ebay. Gissa vem som hamnade att bära upp dem tre våningar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...