27 april 2012

Här kommer lite från gårdagskvällens middag och efterföljande drinkar på übermysiga Powder Keg på St Johns Hill.
Kvällens outfit, t-shirten/klänningen köppte jag i Camden i förra helgen. 

Kvällens middag intogs på en restaurang som heter Palace Spice och ligger på Lavender Hill. Jag och Steve imponerades genast vi steg in genom dörren, mycket klassig inredning, inga billiga indiska dekorationer alls vilket jag uppskattar. 

Servicen var felfri, det är sällan man får dålig service på indiska restauranger och aldrig en sur min.

Jag har fått dille på grillad lammfärs till förrätt (jag som inte ens gillar lamm) så förrättsvalet var enkelt.
Till huvudrätt valde jag grillad lax och broccoli- samt spenatbhaji. Både Steve och jag har noll koll på namnen på indiska maträtter, och här hade de väldigt få förklaringer på menyn. Tillslut var jag helt enkelt tvungen att fråga vilken av sidorätterna som var utan potatis och inte fritterade. De var dock glada att kunna hjälpa till.
Så gott och otroligt mättande!

När vi hade ätit och betalat hjälpte de oss på med jackorna, skakade hand och tackade oss säkert 10 gånger. Har man inte känt sig uppskattad tidigare så kände man det då:-)

På väg tillbaka noterade jag de här välgjorda brunnslocken på den nyrenoverade trottoaren. Tänk på all den tid som de spenderat på att passa in stenarna på brunnslocket exakt med stenarna på trottoaren. Inte allt som engelsmännen gör är hastverk...eller kanske det här har gjorts av östeuropeer:-)
Väl på Powder Keg satte vi oss vid disken och gick igenom deras långa meny med drinkar, öl och vin. Jag höll mig dock till vin men alla fantasifulla namn på ölen gjorde en lite nyfiken. Jag undrar vad "Kill your darlings" smakar?
Inredningen på puben är så otroligt välgenomtänkt, man hittar hela tiden intressanta nya detaljer. Det här måste vara den snyggaste toalettpappershållaren jag någonsin sett.
 
Jag gillar servitörernas kläder, skjortor, hängslen och till och med hög hatt
I taket har de hängt dörrar. Jag skulle kunna sitta där hela kvällen och bara förundras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...