30 mars 2012

Spindlar och pollen

Sådär, nu är frukosten avklarad och det är snart dags att gå till tåget. Solen skiner redan från en klarblå himmel.

Usch, igår såg jag årets första spindel, inomhus. Hur tar de sig in, vi bor på tredje våningen?! Jag befann mig på toaletten och tittade ut mot hallen när jag plötsligt såg något svart som rörde sig under elementet. Jag skrek till och Steve kom rusande i full karriär. Det var en stor svart spindel, stor som en golfboll i diameter. Tyckte jag iallafall. Som tur var hade vi dammsugaren framme och jag lyckades förhoppningsvis suga upp den. Steve fick tömma dammbehållaren. Jag tror att han också har lite obehag för spindlar eftersom han när vi skulle gå och lägga oss föreslog att vi skulle stänga dörren till sängkammaren, han som annars vill ha den öppen då han tycker att luften blir så instängd:-)

Annars så är våren i full blomning här, på både gott och ont, för min pollenallergi har kommit igång med nysningar och rinnande näsa. Inga kliande ögon ännu. Det blir till att köpa allergitabletter när jag är tillbaka i London. Tur att jag bara är allergisk mot blommande träd, främst björk, så den är över på några veckor.

1 kommentar:

  1. Trevligt att läsa om någon i UK som äter LCHF. Äter själv LCHF sedan många år tillbaks och har familjen i England. Ett litet delikat problem jag upptäckte när vi var där sist var att jag inte hittade något fiberhusk och ingen visste vad det var. Så jag slänger ut en fråga till dig finns det överhuvudtaget i UK vart hittar man det och vad sjutton heter det? Tacksam för svar/Sofia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...