11 mars 2012

Söndagspromenad

Idag har Steve och jag varit ut och gått i Richmond Park i en timme. Det skulle bli nästan 20 grader och sådana temperaturer vill man ju inte missa. Vi åkte in ganska tidigt så temperaturen hade inte hunnit stiga till sådana nivåer men det var skönt i luften och man slapp den största trafikrusningen när vi åkte in med bussen.
När vi kom till Richmond gick vi längs Richmond Hill road till parken. Därifrån har man imponerande utsikt över Themsen.

På vår promenad såg vi vilda parakiter. De syns bra nu när träden ännu inte har fått löv.
Vi hade också turen att stöta på en grupp hjortar. Richmond Park är enormt så det är inte varje gång man har möjlighet att se dem.
De såg inte ut att ha ett enda bekymmer i världen
Ett vackert blommande träd. Blommorna hade samma doft som rönnbärsblommor så kanske en vackrare släkting.
Vår "Sunday roast" blev stekt sesamfröpanerad lax och fetaostkräm som jag också gjorde tidigare i veckan (varför ändra ett fungerande matkoncept?!:-). Till fisken gjorde jag en ny sats rostade grönsaker. Så fräscht och så gott. Nu sitter vi och smälter maten framför rugby; England mot Frankrike.

3 kommentarer:

  1. ser underbart ut! Har varit dit en gång tidigare, som 17-årig au pair. Kanske kunde vi alla göra en picnic dit i maj...med Mia & James. Jag gillar Richmond, en skön liten stadsdel.

    SvaraRadera
  2. Steve och jag har planerat att köpa ett hus i Richmond med trädgård som går mot Themsen när vi blir rika:-). Vi älskar Richmond. Jag tänkte faktiskt när vi promenerade där i söndags att det skulle vara perfekt för picknick så det måste vi planera in. Sen kan vi fortsätta med en pubrunda efteråt:-)

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart, det ska vi göra!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...