25 mars 2012

Söndag i Virginia Water

Idag har Steve och jag gjort en utflykt till Virginia Water som ligger ca 30 min med tåg från Clapham Junction. Det är lite som Lake Distrikt i miniatyr enligt Steve. Väldigt miniatyr då eftersom det bara finns en sjö i Virginia Water:-). Vi promenerade runt hela sjön, vilket tog oss ett par timmar, och njöt av det härliga vädret tillsammans med några tusen andra plus hundar. VW måste vara ett väldigt välbärgat område för jag har aldrig sett så många stora lyxvillor och privata gator på ett ställe, lite som Londons Beverly Hills.
Promenaden kan börja
Den här totempolen är tillverkad av kanadensiska indianer från ett 900 år gammalt Redwood träd.
Blommande träd och buskar fanns det gott om.



Lite större än de träd vi har hemma. Det här trädet var från Kalifornien dock. Mina ben är lika bleka som mina beige capribyxor, man kan knappt se skillnaden:-)
Mera blomprakt
På ett ställe var kullarna alldeles gula av blommande påskliljor.
Det fanns till och med gamla romerska ruiner
Och ett vattenfall från 1750.

Efter promenaden var vi tillräckligt möra i benen och åt en sen lunch i en närbelägen pub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...