6 mars 2012

Självplågeri

Vi tittar just nu på en programserie som heter Man vs Food och som handlar om en amerikansk kille som reser runt i USA och äter olika typer av mat och sötsaker. Han antar också en ätutmaning i varje program där han ska äta alltifrån en 4 kg hamburgare, 16 stora brickor med ostron eller något annat huvudlöst. Vi har just ätit middag och jag är inte alls sugen på vad som visas (nja, nu ljuger jag kanske lite, de nygräddade donitsarna med toffeöverdrag såg myyyyycket goda ut) men Steve lider uppenbarligen av abstinensbesvär för han sitter nästan och dräglar. Tur att jag är i närheten och kan hålla ett vakande öga på honom:-)

Ikväll blev det baconlindat kycklingbröst som fyllts med fetaost och lite philadelphiaost. Till det serverades stekt savoykål med lite grädde och en klick kall bernaisesås som jag gjorde till i lördags. Mycket gott måste jag säga, kycklingen var full av smak och inte minsta torr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...