6 mars 2012

Mobilproblem

Den senaste veckan har jag inte kunnat surfa alls med min mobil, förutom de gånger jag har kopplat upp mig till vårt WiFi hemma...men då kan jag ju lika gärna surfa från min dator:-). Anslutningen bara försvann utan förvarning och när jag efter en veckas väntan insåg att den inte skulle komma tillbaka av sig själv så var det bara att ta skeden i vacker hand och ringa min operatörs (O2) kundtjänst. Jag blir alltid på dåligt humör redan innan jag ringer ett företags kundtjänst eftersom det ofta är en indier eller skotte/irländare som svarar i andra änden och deras dialekter är inte de lättaste att förstå. Dessutom läser speciellt indisk kundsupport ur manualer och om man har en fråga som det inte finns svar på i deras manual så kommer man ingenstans. Den här gången blev jag dock positivt överraskad när jag hörde att det var en "riktig" engelsman med endast en antydning av dialekt på andra sidan.

Killen gick igenom mina inställningar och skickade sedan instruktioner via e-post för hur jag skulle ställa in min telefon själv. Han kunde ha gjort det åt mig men eftersom jag ringde från min mobil så gick det inte. Instruktionera innehöll 26 steg som jag måste utföra och jag hade inte stort hopp. Men, när det sista steget var utfört och jag testade att koppla upp mig så gick det hur bra som helst. Stor glädje! Jag använder min mobil främst till att surfa på nätet så det skulle vara otänkbart med ett icke fungerande internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...