4 mars 2012

Middagen

Här kommer lite bilder från gårdagens middag.
Klara att hugga in. Ser att min klänning inte gör något för min figur när jag sitter, ser ut som en boll:-) Anyway, till förrätt serverade jag sparrispannacotta med räkor som jag gjort en gång tidigare och tycker är jättegod. Ni hittar receptet här.

Gillar verkligen ljusslingan som jag köpte i affären Claes Ohlson när vi besökte Guildford.
Till huvudrätt blev det tjälknöl med rättikagratäng. Tjälknölen blev inte lika salt som förra gången men inte så mör heller. Får jobba vidare på den. Jag är inte riktigt överrens med min ugn för den är väldigt oberäknelig, ibland blir maten klar på rekordfart och ibland sker ingenting.
Slutligen efterrätt, hallonmousse med riven mörkchoklad, gjort enligt ett recept från Anna Halléns kokbok LCHF för kvinnor.

Det blev en kväll fylld av prat, mat och drinkar. Konstigt nog mådde jag helt ok i morse, skönt när sånt händer:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...