14 mars 2012

Helkväll i Covent Garden

Igår var jag på konsert i Covent Garden med min kompis Annika. Vi började dock med middag på en amerikansk grillrestaurang som heter Maxwells och som ligger ett halvt stenkast från Covent Garden tunnelbanestation.

På vägen till restaurangen passerade jag ännu ett gäng ägg som jag bara måste fotografera. Det lär finnas över 200 ägg utplancerade och den som lyckas hitta alla kan vinna ett Faberge-ägg. Jag undrar dock om det är äkta, kanske 100 % äkta plast.



Det fanns inte alltför många förrätter som var kolhydratsfria, närmare bestämt 1, och det var grillade räkor, så grillade räkor it is.
Jag har varit sugen på en saftig hamburgare i flera dagar nu så valet av huvudrätt blev lika enkelt som förrätten; hamburgare med ost och bacon och massor av majonnäs. Jag bad om att få mer sallad istället för de obligatoriska franskisarna och brödet petade jag till sidan.
Vi hade ganska mycket tid på oss innan det var dags att bege sig till teatern så vi satt länge och drog på drinkarna på restaurangen.
Teatern där konserten hölls var samma som där man spelar musikalen Shrek. Väldigt imponerande inredning.
En halv timme efter utsatt tid satte förbandet/försångaren igång. Artisten hetter Jay James Picton och var helt okänd för mig och Annika. Fantastiskt röst hade han iallafall. Inte var han precis ful heller:-)

Han har inte gett ut någon CD ännu men jag hittade en video på youtube.


En timme senare (pust, varför måste alla konserter börja efter kl 9, då är jag redan klar att åka hem:-) var det då dags för huvudakten, Rebecca Ferguson. Hon fick sitt genombrott i Xfactor 2010. Hon vann inte men det spelar ingen roll, nästan så det går bättre för de som slås ut än de som vinner för de har inga förväntningar på sig.
Hon är otroligt vacker med lika vacker röst (kanske därför det var så många bögar på konserten, de tycker om allt som är vackert:-). Vacker kan man dock inte säga att hennes Liverpool-accent är, huvaligen. Det är jättesvårt att få hennes dialekt och utseende och sång att passa ihop:-)


Här är en av hennes musikvideor så får ni höra hur hon låter också:-). Hon har skrivit alla låter på albumet själv.

En riktigt trevlig kväll. Man borde verkligen gå på konserter oftare, det enda som är jobbigt är att man måste ligga på datorn för att hinna få bra platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...