17 mars 2012

Försenad födelsedagspresent

När jag fyllde år för några veckor sedan bjöd Steve mig på middag men ville också ge mig en present. Med risk för att välja fel så ville han att jag exakt skulle säga vad jag ville ha. Jag kunde inte komma på något som jag ville ha just då, men förra veckan slog det mig, jag ville ha en ny klocka. Jag har redan 5 eller 6 men det finns alltid rum för fler i min samling-) Jag såg framför mig exakt hur den skulle se ut; enkel, rund, guldplätterad, ganska platt, svart läderarmband och av herrstorlek (damstorlekar är för små för min smak, man ser ju knappt vad klockan är). Jag tycker inte heller om armbandsur med stenar, eller snarare fejkdiamanter. Är inte min stil alls som snarare följer "less is more"-linjen.

Förra veckan när vi strövade runt i Clapham Junction så såg jag MITT armbandsur i fönstret till en guldsmedsaffär. Det gjorde inte heller saken sämre att den var på rea. För att inte ta "första bästa" så gick vi också in i andra affärer, men ingen av de andra armbandsuren kom ens i närheten av den jag såg först. Det blev dock inte av att vi köpte den den dagen för när vi shoppat klart orkade jag inte gå tillbaka. Så, på torsdag när jag ändå skulle in till Clapham Junction för min massage, gick jag till butiken och köpte den, 5 minuter innan de skulle stänga. När jag vet vad jag vill ha går det undan.
Tadaa. Märket heter "Accurist" och är engelskt. Jag har aldrig hört talas om det tidigare men jag bryr mig inte om märken på klockor, bara utseendet, och priset naturligtvis. Nu kan jag hålla tiden igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...