28 februari 2012

Ungersk kväll

Kom just hem efter middag med Suss. Tiden bara rusade iväg och plötsligt var klockan 22. Maten var som vanligt fantastisk och mättande. Jag gillar verkligen deras "husmanskostaktiga" meny. Ikväll slog jag till med efterrätt också eftersom deras poppyseed strudel med vaniljglass är värd 2 kg viktuppgång. Jag skulle kunna äta hela strudeln själv.
Jag fick den här vackra buketten av Suss. Snittblommor är verkligen min "guilty pleasure" och jag köper en bukett varje vecka.

När jag kom hem satt Steve och svalt, han hade inte ätit på hela kvällen då han inte hade något att göra mat av hemma. För att vara en som springer till matbutiken två gånger om dagen är han verkligen dålig på att planera. Jag förbarmade mig över honom och gav honom ägg och ost så att han kunde göra en omelett. Steve och jag har alltid haft väldigt olika mattider och matvanor (jag är ju alltid på någon typ av diet:-) så vi har funnit det bäst att köpa vår egen mat. Vi gör mat tillsammans kanske en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...