18 februari 2012

Shopping i Guildford

Idag tog Steve och jag tåget till Guildford som ligger ca 30 minuter med tåg sydväst från London. Staden har ganska bra shopping men det var mer för att se något annat än shoppingen som lockade.

Efter en timmes butiksspringande gick vi till en gammal pub från 1600-talet för lunch. Pub-mat är inte väldigt LCHF-vänlig för det är mycket paj, potatismos, smörgåsar och french fries, men längst ned i högra hörnet på menyn, i avsnittet hamburgare, hittade jag faktiskt ett LC-inslag. Synd bara på lökmarmeladen. Marmelad är inte precis känt för sin låga sockerhalt:-) Nå, det är iallafall ett glädjande steg på rätt väg i England, något som man verkligen inte ser ofta.
Jag valde dock grillad kotlett med stekta ägg och bad om smörstekt spenat istället för ursprungliga "bubble and squeek" (dvs potatismos med kål). Det var väl ingen större kulinarisk upplevelse men det mättade bra.
Det som vi gillar med den här puben är att den har en äkta öppen spis, vilket man inte ser ofta, och efter lunchen beställde vi kaffe och satt och njöt av brasan medan regnet föll utanför.
Mitt enda inköp från Guildford var örhängen som matchade armbandet jag köpte förra veckan. Jag lyckades få det sista paret.

4 kommentarer:

  1. jag älskar Guildford! Brukade åka dit på day out trips när jag bodde i London, bara för att komma ut på "landet" och känna den "friska" luften..minns att vi klättrade högt upp på nåt slags berg där man hade en fantastisk utsikt. Sen fanns det visst en å som slingrade sig genom stan. Tror också att jag besökt puben ni talar om, minns den öppna spisen.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är en mysig stad, särskilt den gamla delen. Tänkt att man är ute på "landet" på mindre än 30 minuter!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter! :)
    Och jag som bara varit i London en gång ÄLSKAR den staden!
    Är så avis på dig som bor där!

    SvaraRadera
  4. Jo, efter 8 år i staden så gillar jag den lika mycket fortfarande. Jag gillar att London snarare består av "småstäder" än en stor metropol. Har besökt både New York och Paris men nej, London är min favorit med alla gamla byggnader och mysiga gator.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...