12 februari 2012

På utflykt till Kings Road och Battersea

På lördagen sken solen från en klarblå himmel och jag ville inte att vi skulle slösa bort dagen inomhus, så efter mitt Body Attack-pass tog vi bussen in till Kings Road för att kolla lite i affärerna och njuta av det vackra vädret.

Under vår shoppingtripp såg jag också min första "kändis" sedan jag flyttade till London 2003 (jag är antingen mycket ouppmärksam eller så har jag helt enkelt befunnit mig på fel ställen), nämligen Pete Burns, han med hitten "You spinn me round"på 80-talet tror jag det var. Han har sedan dess plastikopererat sig till oigenkännlighet, och inte på ett bra sätt. När han och hans pojkvän/kompis kom emot oss på gatan hade jag svårt att hålla mig från att inte stirra. Jisses så han såg ut, honom skulle man inte vilja möta en mörk kväll säger jag bara.
Engelsmän är måna om att bevara det gamla, även om det bara är fasaden.

När vi några timmar senare inte orkade springa i affärer längre började uppdraget att hitta någonstans att äta. Vi gick och gick men helt plötsligt verkade alla pubar och restauranger vara som bortblåsta. Vi gick då till Victoria och tog bussen till Battersea och en italiensk restaurang vi varit till en gång tidigare och som vi vet har fantastisk mat. När vi kom fram såg vi dessutom att det var 50 % rabatt på hela menyn, ovanligt på lördagar.
Gillar kombinationen mozzarella, tomat och basilika.
Till huvudrätt valde jag grillat möööört nötkött med massor av dragonsås och savoykål. Jag gav potatisen till Steve. Steve tog dessert men jag nöjde mig med en kopp starkt kaffe.

Efter middagen hade vi egentligen planerat att åka hem men när vi passerade en mexikansk restaurang på väg till busstationen beslöt vi oss för att ta ett par paraplydrinkar.
Det är inte helt lätt att hitta en sockerfri cocktail men jag gjorde mitt bästa och skippade alla som innehöll sockersirap, likör och ananas- och andra extrasöta juicer. Sex on the beach innehöll inte alltför söta ingredienser och jag rörde naturligtvis inte sockerranden på glaset.
Long Island Icetea, en av mina favoriter, gjorde jag mer lågkolhydratig genom att be om diet coke istället för vanlig coke. Man kan ju alltid skylla på att man har diabetes om de skulle få för sig att fråga:-)

Efter tre drinkar var vi nöjda och tog bussen hem. En jättekul impulsiv kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...