17 februari 2012

Helg

Jag och Steve kom just hem från ett par drinkar på puben Cats Back och nepalesisk middag på Kathmandu Valley så nu är man tillräckligt nedvarvad inför helgen.

Dagen började dock i hälsans tecken med en lunch med lax, kokt ägg, tomat, mozzarellaost och sallad följt av 1,5 timme på gym tillsammans med Steve.
Mitt gym hade Valentines-erbjudande och tillät att man tog med sig en "loved one" hela veckan så jag bjöd in Steve för lite muskelträning:-) Ojnevonje vad han har klagat över stela muskler sedan vi kom hem från gymet:-) Jag sade åt honom att han känner av alla muskler som han inte tränat på åratal, vilket verkar vara majoriteten. Han cyklar ofta, och seriöst, men det lämnar de flesta muskler i överkroppen samt hälften av benmusklerna otränade. Jag får bakläxa av min massör varje gång jag besöker henne för att jag har så otroligt stela muskler, men de är iallafall starka:-). Middagen. Smörkyckling med kokosolja och kryddor samt sidorätter. Jag tror tyvärr att rätten innehöll ett antal kolhydrater också för den smakade väldigt söt. Att det ska vara så svårt att göra mat utan socker, och då åt jag varken ris eller bröd. Nästa gång blir det för fan tandoori, dvs. grillat kött.

2 kommentarer:

  1. kanske Steve blir peppad av att börja komma med till gymet? Vi ska i sommar börja gå på gym igen,Krister och jag, vi brukade göra det förr, allt har lämnat pga mina studier. Tänk på att musklerna måste vila och töjas efter varje träning. Återhämtning innebär att musklerna får vila minst ett dygn mellan träningspassen, helst flera, då mår de bäst.

    SvaraRadera
  2. Jo man får verkligen hoppas:-). När han jobbade som groundsman använde han ju kroppen hela tiden och musklerna fick jobba. men nu sitter han ju mest framför datorn. Inte bra.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...