21 februari 2012

Blodprov på löpande band

Tio före 8 i morse stod jag och ca 10 andra och köade utanför hälsovårdsstationen (de öppnar kl 8). Jag har Body Conditioning kl 10 så ville inte hamna att köa, plus att jag ville kunna äta frukost (dagens bästa måltid) i lugn och ro före det (blodprovet skulle tas på tom mage).

När dörrarna öppnades rusade alla in och jag lyckades norpa åt mig kölapp nummer två. Sedan gick det undan. Det var två provtagare och dom tog in var sin "patient" samtidigt i samma rum. Ingen avskildhet där inte. Dessutom var dörren till rummet vidöppet med fri insyn för de som satt i väntrummet:-).

Som vanligt fick jag lovord för mina exemplariska blodådror, eller som min provtagare sa "You have lovely juicy veins" (Du har underbart saftiga ådror). Juicy är väl inte något som jag skulle kalla blodådror men det får väl gå:-). Det måste råda brist på stickvänliga ådror i världen för jag får den kommentaren varje gång när jag ska ta blodprov. Jag kommer troligen inte att få resultatet förrän jag besöker min GP nästa gång, om ca 2 månader. Hon sade att hon kommer att ringa om proven visar "alarmerande" resultat.

När jag kom hem igen fick jag äntligen njuta av min underbara frukost, fröbröd (hembakat och LCHF) med kaffe. På ena smörgåsen hade jag smör, leverpastej och gurka och den andra smör, ost, metwurst och gurka. "Vaihtelu virkistää" som man säger på finska, eller "ombyte förnöjer". Nej, nu blir det nästan en timmes jobb innan det är dags att svida om till gymkläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...