10 januari 2012

Wimbledon-utflykt och bak

Jag har haft en riktigt produktiv dag idag. Först ett par timmars arbete, följt av en timmes tung body conditioning. Conditioningen är extra jobbig då instruktören har lärt sig mitt namn (och endast mitt namn verkar det som), och gillar att korrigera mina rörelser då hon kan rikta sig direkt till mig. Det är "rakare i ryggen Åsa" hit och "böj knäna ännu mer Åsa" dit. Jag vet inte om jag skall känna mig smickrad eller förolämpad. Äh, jag tar det som ett smicker, att hon verkligen är intresserad av att jag ska göra rörelserna rätt för att få ut så mycket som möjligt:-) Jag har kollat på de andra deltagarna och och de flesta är mycket krokigare i ryggen och rakare i benen än mig:-)

Efter gymet var det dags för ytterligare några timmars jobb innan jag och Steve tog bussen till Wimbledon. Steve ville (behöver) köpa ett par nya jeans och de har både ett shoppingcenter och andra affärer i Wimbledon. Först gick vi till vackra Wimbledon Village som ligger ca 10 min promenad från centrum och är 100 gånger finare, men så har både Max Mara och Diane von Furstenberg butiker där också så det är inga fattiglappar som bor i "villagen". Tyvärr hittade vi inget att köpa så vi gick ned till centrum igen. Det blev inga fynd där heller och efter en drink på O'Neills pub tog vi bussen hem igen. Skönt att komma ut och röra på sig iallafall.

När vi kom hem provade jag på ett nytt brödrecept som jag hittade på den här bloggen, som i sin tur hade tagit det härifrån. Ni hittar också receptet här nere. Det blev jättegott, smakade precis som vanligt rostbröd. Man skulle enkelt kunna använda det till smörgåstårtor också. Förutom brödet så gjorde jag också en sats glögg (recept här), jag kände att jag inte fick tillräckligt under julen.Dessutom smakar det så gott med något varmt när man varit ute och frusit.

Perfekt med leverpate, ost och en kopp kaffe.

ROSTBRÖD (LCHF)
1 bröd

10-12 ägg (jepp, jag blev också förvånad:-)
50 g smör
0,5 tsk salt
2 dl kokosnötsmjöl
1 tsk bakpulver

Gör så här:
Vispa äggen pösigt. Smält smöret och rör ner i äggen. Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke och vänd ner i äggen. Häll smeten i en 1,5-litersform och grädda i 30-40 minuter i 175 grader (varmluftsugn) i mitten av ugnen. Jag brukar kontrollera brödet med en termometer innan jag tar ut det och om det har en innertemperatur på 90 grader eller mer så brukar det vara klart. Låt brödet svalna under bakduk. Skär upp när brödet svalnat helt.

Tips: Byt ut 0,5 dl kokosnötsmjöl mot 1 dl fibrex för ett lite grövre känsla på brödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...